dieta w ciąży

Dieta w ciąży to dosyć skomplikowana sprawa.Kobieta powinna prowadzić taki tryb życia ,który nie będzie zagrażał jej zdrowiu i dziecka.Przede wszystkim należy zrezygnować ze wszystkich używek,czyli m.in z papierosów i alkoholu.

Jedzenie powinno być dobierane w taki sposób, aby dostarczyć najlepszych składników odżywczych dla organizmu matki.Dieta powinna być zróżnicowana i jak najbardziej pełnowartościowa dla wzrostu i rozwoju płodu.

Szczególnie należy jeść warzywa i owoce,które dostarczą niezbędnych witamin.Chude mięso i ryby dostarczą białka i witaminy D.Produkty zbożowe pełnoziarniste posiadają w swoim składzie potrzeby błonnik.W stanie błogosławionym powinno zrezygnować się z tłustych potraw,ponieważ może to negatywnie wpływać na rozwój płodu.Kobieta,która nie posłucha tych rad może w przyszłości narazić swoje dziecko na problemy z otyłością oraz cukrzycą.Do swojego menu powinno się wprowadzić kwas tłuszczowy z rodziny omega 3 oraz kwas foliowy,gdyż odpowiadają za dobry wzrok naszego malucha.

drowy koktajl

W kolejnych trymestrach ważna jest też witamina A oraz większe zapotrzebowanie energetyczne,żeby organizm był w pełni odżywiony.W czasie ciąży trzeba pić duże ilości wody,aby organizm był w pełni nawodniony.Zaleca się wypijać ok.2 litry wody na dobę.Wspomaga to również prace nerek i przyczynia się do usuwania toksyn.Posiłki powinny być mniejsze ,ale częstsze.Kobieta powinna jeść pięć,sześć dań dziennie ,średnio co trzy-cztery godziny.Taka kolej rzeczy wpłynie korzystnie na metabolizm i pozwoli uniknąć uczucia głodu.Pamiętajmy,że pokarm,który spożywa matka powinien zapewnić zdrowie nie tylko jej ,ale także rosnącemu płodu.Szczególnie należy zadbać o higienę rąk,ponieważ bakterie,wirusy i pasożyty łatwo przenikają do organizmu.

Osoby,które posiadają zwierzęta domowe powinny myć ręce po każdym kontakcie z futrzakiem.W tym wypadku najlepiej sprawdzą się mydła i płyny antybakteryjne.Przy konkretnych chorobach np.cukrzycy rekomenduje się spożycie pokarmów na poziomie od 2300-2500 kcal.Wypada też zwiększyć ilość białka,węglowodanów i tłuszczy.Dzięki odpowiedniej diecie przyszła mama nie będzie miała problemów z zaparciami,które w znacznym stopniu mogą utrudnić życie.Waga kobiety w czasie ciąży może zwiększyć się o ok.12 kilogramów i nie ma w przypadku nic dziwnego.Jeżeli występuje niedowaga może to wpływać na nieprawidłowy rozwój dziecka.

W momencie ,gdy nie jesteśmy w stanie sami sobie skomponować diety,powinniśmy udać się z tą sprawą do dietetyka,który po wstępnej analizie wykona za nas całą robotę.Korzystanie z tego rodzaju specjalistów jest jak najbardziej zalecane,wszak mamy pewność że nasz szkrab będzie się poprawnie rozwijał.Natomiast,gdy mamy jakieś niepewności co do przebiegu ciąży jesteśmy zmuszeni umówić się na wizytę z lekarzem prowadzącym ciąże ,gdyż on rozwieje wszystkie nasze wątpliwości.

kobie je jabłko

Zapewne duża część osób zastanawia się czy w czasie ciąży można pić kawę.Owszem można, jednakże bezpieczna dawka ,która nie zaszkodzi dziecku to 200 mg kofeiny.Zaleca się jeść świeże i sprawdzone produkty.Nie należy stosować głodówek ani diet odchudzających, gdyż takie postępowanie też może zahamować rozwój dziecka.Przyszła matka powinna także zrezygnować z herbaty,ponieważ przyczynia się ona do odwodnienia organizmu.

Istnieje również mit ,że kobieta powinna jeść za dwoje.Nie jest to prawdą, gdyż w takiej sytuacji dojdzie jedynie do niekontrolowanego tycia.Należy jeść produkty pełnowartościowe ,czyli takie które będą pozytywnie wpływały na nasz płód.Co jakiś czas warto sprawdzić czy nasza waga nie odbiega od normy.Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku jest waga elektroniczna,która z dużą dokładnością pokaże nam ile aktualnie ważymy.W czasie ciąży kobieta powinna dostarczać z pokarmu duże ilości wapnia,który jest w mleku,jogurtach ,serach czy migdałach.Wapń wpływa korzystnie na kości.Warto też pamiętać o suplementach diety ,które w swoim składzie zawierają m.in żelazo i kwas foliowy.Nie zaleca się także używania różnego rodzaju słodzików,iż także niekorzystnie wpływają na płód.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here